-
 

 
Hernerouhe päiväsi ilona facebook-sivuilla. Tästä.
 

Herne on viljelykasvien aatelia
Palkokasveistamme parhaimman eli herneen käytön monipuolistuminen on tuonut tämän ravintoainepommin takaisin modernimpaankin ruokapöytään. Olipa hernekeittoa tarjolla jopa kruununprinsessa Victorian ja Daniel Westlingin häissä juhlaillallisen jälkiruokapöydässä. Herne valloittaa maailmaa uusin reseptein nyt, kun sitä on saatavana kuivatun kokonaisen lisäksi myös helppokäyttöisenä rouheena ja sellaisenaan syötävänä hernelastuna.

Lue lisää >>>

 

Hernerouhe
Hernerouhetta voit käyttää liotettuna keittoihin, kastikkeisiin, patoihin, höystöihin, murekkeisiin ja kasvispihveihin. Hernerouhe on hyvä proteiinilisä kaikkiin kasvisruokiin, ja sitä on helppo säilyttää kotona. Saat kivan lisäkkeen, kun sekoitat keitetyn riisin tai couscousin joukkoon liotettua hernerouhetta. Se sopii hyvin myös raejuuston sekaan. Kauniin värin lisäksi hernerouhe parantaa ruoan ravintoarvoja.

-Maija Silvennoinen kirjassaan "Maijan kasviskeittokirja"

Tutustu tuotteeseen >>>

 
Hernerouheen ravintoarvot
100 g kuivattua hernettä
energiaa 302 kcal
proteiinia 17,9 g
hiilihydraaattia 48,5 g
rasvaa 1 g
kaliumia 1080 mg
kalsiumia 59 mg
fosforia 380 mg
rautaa 6 mg

 
Lisää kuivatuotteita ruoanlaittajalle:
www.risetti.fi